HAPPINESS

Herrejösses! Nu är det bara TVÅ dagar kvar! Ändå sitter jag är o gnäller, jag vill ha torsdag NU! Tiden går så jäkla snabbt men ändå så jäkla långsamt, men snaaaaaaart.

Helgen gick bra! I fredags hade jag o Rasmus leaving pint på The Parnell, det var väldigt lyckat! Skitmånga som kom o jag hade verkligen en jätterolig sista utekväll i Dublin. Dansade vidare på Legs sent in på natten/morgonen, vilket resulterade i att det blev sängläge hela lördagen lång! Detta i sin tur resulterade ju då i att de varken blev mycket packat eller städat under lördagen, så OM vi hade o göra under hela söndagen. Rasmus väckte mig vid halv nio, o då var de bara kliva upp o börja röja. Vi var tvungna att springa in till stan så fort de öppnade o köpa oss två väskor till, för vi hade tänkt lite för positivt när vi trodde att vi skulle få ner allt vi samlat på oss o äger i 3 väskor totalt, men de gick icke! Envis som jag är o så jävla svårt som jag har för att slänga saker (då jag alltid skapar ett personligt band till alla mina grejer, som jag nog påpekat förut) så hade jag ändå problem med att få ner allt jag äger till 77 kg. Det gick bara inte, jag var tvungen o lämna bort grejer. Rasmus kände nog att han var tvungen o ta ledar-rollen o bossa lite över mig, annars hade inget hänt, tro mig! Han gick igenom mina väskor o hittade bl.a en visselpipa som jag fick utav en tjej på Oxegen, slitna skor, slitet påslakan o örngott (som jag tycker är de lenaste påslakanet i världen!), en bunt med papper (räkningar o diverse papper som jag ansåg var viktiga, de vägde bara ca 2 kg), men nog fick han när han insåg att jag hade sparat min gamla nokia telefon som gått sönder i två delar. Jag känner att de var taskigt att lämna den i Irland eftersom den kom med hit ifrån Sverige, o alla gamla kläder känns också taskigt att lämna för då kommer de känna att de blev utbytta. Medans jag satt o stortjöt (på riktigt) så var jag jätteduktig o tog ett litet kort farväl av några grejer som Rasmus sedan fick leda ut i hallen utan att jag tittade på. Jag har även packat två stora IKEA-kassar med grejer, kläder o skor som jag tror att Carro, Rebecca, Bex o Amanda kan ha nytta utav. I vilket fall som helst så inbillar jag mig att de är grejer de vill ha, för de känns otroligt mycket lättare att ge bort det än att slänga det i stor svart kall container. Jag fick ner vikten i alla väskorna så att jag ska klara av att komma hem! Riktigt stolt. 

Lägenheten blev också flyttstädad, mest tack vare Rasmus faktiskt. Jag säger nog inte tillräckligt ofta hur glad jag är att jag har honom? Vi tog iaf med oss en väska med lite nödvändigheter för veckan o flyttade in på hotell. Så där bor vi nu fram tills torsdag morgon. Då blir det bara en tur till lägenheten för o hämta väskorna som vi lämndade kvar, sen kl 11 går planet mot Sverige!

Vart fan är sommaren förresten? Visserligen är jag fortfarande i Irland men imorse var de så kallt så att tårarna rann, bokstavligt talat. Jag var som en isbit när jag kom in på jobbet, de kändes som mitten av november/december, o det är inte ok. Om två veckor cirkus är det liksom JUNI. Hallå?

Kollade helgen i Skövde o de skulle ligga mellan 13-20 grader o molnigt, det låter ju självklart bättre. Jag ser fram emot torsdagen nästa vecka i Göteborg, 20 grader o en STOR sol! Hoppas att sommaren hittar till Sverige, hoppas!

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0