05.00




Det här är så himla konstigt. Det är nästan lite smått galet. Varje vardag så vaknar jag av mig själv innan min väckarklocka ringer, och jag ljuger inte när jag säger att varje gång jag vaknar och kollar på klockan så är den 05.00. Den är inte 04.45, 04.55, 04.57, 05.02, 05.04 eller 05.11. Den är alltid 05.00. Detta händer aldrig på helgen när jag vet att jag får sova ut, men på vardagarna 99 gånger av 100 så vaknar jag alltid 05.00, exakt 30 minuter innan väckarklockan skall ringa. Hur är det möjligt undrar jag? På ett sätt är det ganska skönt att ha en inbygd väckarklocka, men på ett sätt så är det också lite halv jobbigt. För efter att jag har vaknat så vågar man inte riktigt somna om, med risk för att försova sig, då man vet att man snart ska gå upp. Är jag lite crazy eller?


Förövrigt när vi ändå är inne på sömn-ämnet. Jag har alltid fått höra att man kan tro att jag är död när jag sover, för att jag inte frånger mig något som helst ljud. Ralle har påpekat de senaste att jag snarkar. What?! Jag snarka? Idag smsar han o säger att han har en ljudinspelning på 3 minuter, där jag snarkar. O det skall tydligen vara rediga timmerstockar! Hur kan de bara komma sådär? Jag är rädd o tror dirket att det är ett spöke som tar sig in i mig på natten.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0