en helt vanlig tisdag

Jag lovade er en update o här kommer den.

Alla hjärtans dag, så vad hände undrar ni, vågade han bjuda ut mig de här året eller inte?

Gick med lite pirr i magen hela dagen, sådär som man gör när de är något speciellt. När vi kom hem från jobbet sa Rasmus till mig att jag hade en timma på mig att göra mig i ordning, men jag fick inte veta till vad, bara att jag skulle klä mig som jag brukar när jag ska ut en vanlig kväll med tjejerna. Jag var inne på toan o sminkade mig o donade, hittade en klänning jag satte på mig o letade efter en kofta att ha över, Rasmus sa att den kanske var i vardagsrummet där den tvättade tvätten låg. När jag öppnade dörren till vardagsrummet hade han vart där o släkt ner o tänt ljus, o på bordet stod ett jättefint kort, choklad o en GRIS! En så kallad pig pillow, den ser ut lite som Bamsen. Överlycklig vart jag redan där!

När jag var klar gick vi utåt, ner till Arran Quay o hoppade in i en taxi som tog oss till södra sidan av stan. Rasmus tog mig till en jättefin restaurang som heter Bang, tur var väl att jag tog på mig klänning. Det bjöds på champagne, vin o femrätters. Det här året lyckades han min älskling, o han slog verkligen på stort. Kände mig som en prinsessa.

Jag var också lite gullig faktiskt, för Rasmus fick också en överraskning, två biljetter utav mig till Dirty Dancing-musikalen, så den ska vi gå o se på fredagkväll på Grand Canal Theatre.

Denna helgen som var tog vi det lugnt, hemmakvällar med god mat, vin o film i soffan, de uppskattas! På lördagen var det fint väder, blå himmel o sol, dock aningen blåsigt, men vi tog oss ut på en promenad. Den blev väldigt lång, 3-4 timmar. Vandrade upp till södra sidan längs med kanalen med starbuckskaffe i handen, mysigt så.

Nu är det bara 8 dagar kvar (om man inte räknar idag, o inte räknar dagen vi åker) tills vi ska åka till Egypten! Längtar så jag spricker! De känns inte på riktigt än, o kommer nog inte fatta förrän jag väl är där. Det ska bli så underbart skönt.

Trött idag! Ändå gick jag o la mig relativt tidigt igår. Efter jobbet blir det iaf träning med Bexan o eventuellt Amanda. Sen ska jag sooova.

Puss o Kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0