tjoho


Trött. Första dagen på jobbet efter min minisemster, o det känns som att jag inte har jobbat på jättelänge. Ångesten är total då jag inte har någon mer inplanerad ledighet innan den 31/12, o det är slutdatumet på den här anställningen, sedan är det ingen som vet hur det ser ut för mig.

Jag o Rasmus hade ett par fina dagar i Fredrikshamn. Vi tog färjan över på torsdagsmorgonen och det första jag möts av på båten är kaptenen som pratar i högtalaren "Vindar 10 m/s, räkna med en rejäl gungning", jag som inte alls blir sjösjuk.. Jag hade som tur var tagit åksjukepiller, o lyckades mot alla odds att somna en stund i en oskön sittställning med huvudet däckat på ett bord. Väl framme i Fredrikshamn tog vi svängen genom shoppinggatorna (gatan!?) med sikte på hotellet. Jag fyndade ett par skor på Bianco för 99 danska, sicken lycka! Rasmus var mer ivrig än ett barn dagen innan julafton, vi skulle ju faktiskt till badhotellet The Reef! "Här möts ni inte bara av 32-gradig värme utan även vågskvalp, musik, och en varm bris i palmbladen. Bada, klättra och dyk efter skatter eller pausa i några av bubbelpoolerna." Tro mig, vi hann knappt komma upp till hotellrummet för o installera oss innan Rasmus hade tagit på sig badbrallorna o stod o hetsade "ska vi gå nu? ska vi gå nu?".

Det var väldigt mysigt! Äventyrsbadet påminner väldigt mycket om en karibisk ö o basängerna var väldigt varma o sköna. Vi simmade runt, lyssnade på delfinljud under vattnet, lekte i vågor, badade bubbelpool o bastade. För min del tyckte jag det räckte med 5 timmar i vattenlandet medans Rasmus hade kunnat stanna för evigt. Jag håller med om att det är en upplevelse för alla i alla åldrar men jag skulle dock tro att det blir roligast om man åker dit med ett barn. Så det är definitivt ett ställe jag kommer åka tillbaka till när jag har en egen liten familj, o jag rekomenderar er som har barn att ta med dem dit.

På fredagen vandrade vi lite inne i Fredrikshamn, det var rea i varenda butik utan att överdriva och jag köpte mig en del nödvändiga saker.

16.45 tog vi expressfärjan tillbaka till Göteborg. Mycket skönare att åka med den! Den är betydligt mindre och går på nästan två timmar.


Idag är det dagen D! Jag o Rasmus ska börja vårat nyttiga liv igen. Jag köpte mig faktiskt löparskor o nya träningsbyxor i Danmark. Idag går jag även på min diet. Shakes i två veckor för att få en skön kick inför lchf! Många tycker säkert det är dumt att göra så, men för min del känns det som man rensar ur ordentligt för att börja om! O får man en start där man märker skillnad så går det lättare att fortsätta. Jag är riktigt taggad o vill att dagen ska gå fort så jag kan få komma ut i mina nya skor! Slottskogen jag längtar efter dig!

PUSS


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0