en helt vanlig torsdag


Sitter på jobbet, 15 minuter kvar av min lunch, vad ska man hitta på liksom?

En skön dag idag, även fast det är ganska kallt så lyser iaf solen och det är klarblå himmel. Blir hem direkt efter jobbet o bara va! Gött att de är fredag imorgon!

Imorgon kanske vi ska gå till Livingroom o kolla in matchen mellan Sverige o Finland i fotbollen, dock är ju inte jag så intresserad men jag o Amanda kom överens om att vi kan gå dit för ölens skull.

På lördag blir det en helt vanlig fest. Det är så himla kul för alltid när vi festar här så har vi en anledning, det har iaf vart så det senaste. Det är alltid något, någon fyller år, någon ska åka hem, någon kommer eller så är det något event. Den är helgen har Amanda o Bex bestämt sig för att ha en helt vanlig fest, så då måste man ju gå på det så klart.

Jag jobbar ju med Customer Service och det är många kunder som ringer in till oss och vill ha hjälp med nya lösenord in till Windows och diverse applikationer. Ibland failar det stenhårt när man ska hjälpa till o byta lösen, o man säger till kund "Skriver du rätt?" "Du är säker på att du inte har caps lock igång?" "Skriv lösenordet i användarnamnsrutan för o se om det är rätt tecken". En del kunder blir vansinniga för att det inte funkar ibland o de tycker ju att vi är dumma i huvudet o vi anser att kunderna är dumma i huvudet i vissa fall för att vi tycker att de gör fel.

I fredags fick jag känna på hur det är att vara på "andra sidan". Jag fick upp en ruta när jag skulle logga in i Windows att det var dags att byta lösenord för att det skulle gå ut om 9 dagar. Jag bytte lösenord, lite senare låste jag datorn och gick på möte. När jag kom tillbaka kunde jag verkligen inte logga in i datorn. O jag skrev det nya lösenordet, prövade även med det gamla. Ingenting ville fungera och jag startade om datorn, kom då till vårat krypteringssystem PGP och försökte logga in där. De gick inte alls med något lösenord. Fick ringa våran Helpdesk som sitter i Indien och tillslut fick jag ett nytt lösenord till PGPn, dock fungerade inte detta i Windows. Sen i fredags har min dator varit på diverse ställen och allt har prövats för att jag skulle kunna komma in i datorn utan att behöva malla om den. Ingenting funkade. Idag fick jag tillbaka den ominstallerad. Kul.

Med det vill jag säga att jag förstååår verkligen hur kunderna känner sig när de VET med all säkerhet att de gör rätt men ändå blir det fel. Så jag lovar att jag aldrig mer ska skälla på en kund eller prata illa om en kund som säger att den gör rätt men att det ändå blir fel, haha. 

Nu är de dags o jobba lite igen. Vi hörs!
Hej Då! <3 
 

Kommentarer
Postat av: Madge

Nu är det snart "en helt vanlig torsdag" igen! Och du har inte uppdaterat... Skärpning fröken Skoog!

2011-10-12 @ 17:59:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0