November 3

Här hemma sitter jag med en kopp te o yoggi framför mig. Väntar på Rasmus som ska laga mat till sig, jag själv försöker endast äta ett mål om dagen och skippa kolhydraterna helt o hållet. Det är svårt men jag gör det bästa utav situationen, och jag har gått ner tre kilo sedan jag vägde mig sist, så det går ju iaf åt rätt håll.
Har vart en fullspäckad vecka än så länge, lika stressigt på jobbet som alltid. Jag fick dock erbjudande om en ny roll för ett tag sedan som jag har funderat fram och tillbaka på, men idag tog jag ett beslut, jag sa ja. Jag ska bli ATL, Assistant Team Leader för Sweden Pool, det kontot som jag jobbar på. Jag ska ta över Amandas roll när hon ska flytta över till Danske Bank. Det känns ändå bra, kul att pröva på något nytt och jag har aldrig jobbat som ledare förut, så de blir en utmaning, vilket är kul.
Idag flög Katta hem till Sverige, o då inte på semster utan för gott, eller hon kommer väl att komma o hälsa på men hon är från och med idag bosatt i Göteborg. Det känns förjävligt rent ut sagt, men så är livet ibland. Hon är en underbar tjej o jag kommer sakna henne fruktansvärt mycket. Vi får synas på hemmaplan när det är min tur!
Det är mycket prat om Dublin tycker jag, igår skulle mamma o pappa kolla på ett reseprogram på SVT om Dublin (tänkte faktiskt själv ta en titt på det ikv), o idag såg jag en artikel i Expressen om Dublin. http://www.expressen.se/resor/1.2598360/lackert-och-lyxigt-i-dublin Tydligen så har den svenska kronan lite mer än 25 procents större köpkraft här! Så passa på o res!
Vet ni vad som hände förrgår? Jag har ju haft en gammal Nokia, med sån lucka man öppnar, som min irländska telefon. I förrgår hade jag telefonen uppfälld och råkade slå i den i Rasmus arm, så telefonfan gick fanimej av i två delar! Skitledsen blev jag! Det roliga med det var att det fortfarande går att ringa ifrån den o prata! Nackdelen är ju att man inte hör vad någon svarar haha. Så igår begav vi oss in till stan för att köpa en ny telefon till mig. Det fick bli en Samsung Galaxy Mini, en telefon som man kan ladda ner appar o sånt till o med tanke på att jag är van vid min gamle Nokia som faktiskt hade färgdisplay som finess, så känns den här telefonen som värsta high tech! Skulle gärna köpt mig en iphone 4s men jag nöjer mig gott o väl med de så länge! Vill inte skaffa något abonnemang här o den gick inte köpa lös, sen är ju 129 eurosar lite rimligare än 599.
Såhär ser telefonen ut,
Puss o Kram vi höres!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0