resumé av senaste dagarna

Då ska vi se.. Nu har de ju hänt sådär jättemycket sen sist igen så jag inte vet vart jag ska börja, dålig jag är på att uppdatera då!
Jag flyttade iaf in till grabbarna i lördags, o det går hur bra som helst.
Andreas kom i lördags kväll, mötte han ute på torget, sen tog jag o Katta med han på en barrunda. Det var faktiskt riktigt trevligt. När jag kom hem på natten hade anders o Esa, bäddat så fint åt mig i vardagsrummet. Himla gulligt!

Söndagen vaknade vi upp relativt tidigt, låg o slappade o tjötade skit. Jag o Anders pratade om att gå ner till affären o handla lite frukost men vi var lite för lata för att orka. Samtidigt smsar Rasmus som satt på på Hampus o Daniels roof garden (de bor mittemot oss), han skrev att de hade hört världens smäll o att de var full panik på torget precis utanför oss. Det var hästmarknad o någon knackare hade skjutit en person o skadat två andra så det var fullt med poliser, en hellikopter o de forsade blod på gatan. Brandkåren fick senare komma o spola bort det. Vi hade inte hört någonting konstigt nog. Lite halvt läskigt men vilken tur att vi inte gick ner till affären. De grep iaf killen.
Ni kan se på det här, http://www.youtube.com/watch?v=9JMN6qU_7ZQ
O ni kan läsa om det här, http://www.independent.ie/breaking-news/national-news/two-injured-in-smithfield-shooting-2567978.html
I måndags var de mest bara jobb. Jag o Anders kollade på Svensk Maffia, himla intressant.
Igår var det Internationella Kvinnodagen, Pancake Tuseday o Fettisdagen. Jag blev inte speciellt firad för att jag är kvinna, fick inga presenter o inget diplom. Jag åt heller inga pannkakor, trots att jag bor i ett land där de firar pannkakorna. Anledningen till att de firar den dagen är för att pannkakor är förknippade med dagen före fastan, för de var ett sätt att använda upp rika livsmedelsom ägg, mjölk och socker o under fastan skulle man nämligen äta tydligare livsmedel och avstå från mat som skullege glädje: I många kulturer betyder det inget kött, mejeriproduktereller ägg.
Fettisdagen firade jag däremot! Försökte oss på att göra en Cardamom bun with whipped cream, haha. Man tager vad man haver! Tårtbottnar, marsipan, grädde o florsocker. Den smakade okej, dock inte som semla.

Annars hände inte alltför mycket på dagen med flera namn. Jag o Rasmus hängde o kollade på film. Han bjöd faktiskt på mat o jag fick kolla på en film som jag velat se hur länge som helst, Drömkåken, ÄLSKADE den filmen när jag var liten, o den var faktiskt lika bra som jag mindes den.




Idag ska jag bara ta det lugnt. Har blivit förkyld o febrig. Kör dock på mottot, jobba bör man annars dör man. (eller så jobbar jag för att jag inte får några pengar om jag är hemma o är sjuk, eftersom man måste ha ett jävla läkarintyg VARJE dag man är hemma i det här landet.)

Nu blev det mycket men så blir det ibland.

Todiloo



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0