sol i Dublin

Just i detta nu sitter jag ute på balkongen i tröja o glassar i solen, så jäkla gött väder här på andra sidan havet. Säkerligen 10 plusgrader, strålande sol o några få pyttemoln på himlen.
Det har vart en bra helg, lugn o skön för en gång skull. Igår mötte jag upp Marie på eftermiddagen, så gick vi en liten promenad o sen hem o myste lite. På kvällen åkte jag hem till Amanda o Bex, där de bjöds på middag. Kotlett, rotfrukter i ugnen o beasås. Amanda hade även bakat semlor som vi fick till efterrätt.
Vi spelade också med andra ord, o jag har nog aldrig garvat så mycket på en o samma gång.
Mitt o Ottos lag var sämst! Så jävla roligt!
Jag får ordet salt,
Elin "Peppar och.. "
Otto: "Pepparrock? Vafan är det?"
Jag får ordet kiwi,
Elin: "grön frukt med ludet skal"
Otto: "LIME!!"
Otto får ordet fjun,
Otto: "Har jag ovanför min läpp"
Elin: "Mustach!"
Otto: "Nej"
Elin "FJUUN"
Ja jäklar vad roligt vi hade!
Vi satt även o googlade massa norska ord. Helvete vilket roligt språk! Jag ska gå in för o lära mig det stenhårt.
Gå in o kolla själva o förbered er på magknip, http://www.jobbainorge.se/roliga-norska-ord.html

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0