goouu dag


Tänk att här sitter jag duschad, påklädd o redo för att få gäster. Kvart över åtta steg jag upp hur sängen o då var jag inte piggers tös. Jag satte mig i badkaret med duschen på o bara satt där i typ femton minuter för o vakna till, haha. Jag som inte är morgonpigg någonstans har ju svårt över lag o ta mig upp på morgonen, o det är ännu svårare när man somnar på morgonkvisten kan jag lova. 
Jag funderingar på om jag borde göra det till en vana att försöka stiga upp tidigt, man får ju verkligen mer tid på dagen att utnyttja. Fast sen är de ju de där morgonmyset o ligga o dra sig i sängen, de är ju så jävla gött!  

Idag är en bra dag! Strax blir det kalas för mig o min farmor eftersom hon fyller år imorgon o jag på måndag. Dagens mat blir: krustader med räkstuvning, tjälknöl o potatisgratäng o jordgubbstårta. Ni kan tro att jag kommer mosa i mig så mycket jag bara kan utav allt då de är mina favoriträtter. MUMS! 

Efter kalasandet här hemma blir de lite öl med gott folk för o sedan gå ner till kulturhuset. Sen blir de lite mer öl för o slutligen hamna på krogen.  

Imorgon är det då valdag. Jag vet på ett ungefär vad jag ska rösta på men jag kan inte bestämma mig helt när det står mellan två partier. Visserligen gör det ju inte så stor skillnad vilket jag än väljer.


Ha en underbar helg allihopa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0