Lucia


Efter jobbet i fredags skulle jag bara förbi banken i Blanchardstown o hämta ut mina pengar, Spiris följde med! När vi ska åka hem säger han att vi ska stå på ena sidan av vägen för att bussen in till centrum går därifrån, jag tvekade lite för min känsla sa att de gick från andra sidan. När vi hade stått o väntat i en timma ungefär märker jag att de kommer en buss på andra sidan som det står "city centre" på. Lita aldrig på spiris!!

Detta gjorde att jag blev lite sen då jag var tvungen att hem o duscha innan jag skulle möta upp gänget på Hardrock Café. Det blev en trevlig middag! Efter åkte jag hem o skulle bara mellanlanda o hämta lite grejer innan jag skulle dra vidare till Henrietta o Felix, men jag körde klassikern "ska bara vila lite.." o somnade som en stock! Blev ingen utgång där inte!

Vaknade relativt tidigt på lördagen, käkade fruktost o kollade på "The Grinch", den är så mysig. Vid tre-tiden mötte jag upp Katta så gick vi till Elin på Connected Inc, en tjej som är från Göteborg som jobbar som lärling där. Katta bokade tid o på torsdag ska jag följa med henne så kanske jag också bokar en tid. Har en liten idé om vad jag vill göra! Så kul!

På kvällen satt vi hemma hos mig o drack lite innan vi drog ut o klubbade! Det var en rolig kväll!

I söndags låg jag mest bakfull hela dagen, som varje söndag, inte okej! På kvällen var jag, Katta, Marie o Bismut o hans roomie på bio, "The Turist", den nya filmen med Johnny Depp o Angelina Jolie. Den var helt okej!

Idag är det Lucia! Ingen känsla alls då de inte firar det här på Irland! Hur kan man missa en sådan mysig tradition? Jag o Marie ska iaf åka till Ikea när jag slutat jobbet o köpa lite glögg, julmust o pepparkakor för o få lite julkänsla.
Hoppas på o få se ett luciatåg där också!

Puss o kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0