kosmos

Hejsan hoppsan. Det har inte hänt speciellt mycket roligt sedan igår, bara lite allmäna grejor, men jag ska försöka va lite aktiv ändå så att jag är redo när det väl händer något.

Jag gick o tänkte hela dagen igår att jag ville äta kyckling med ris o någon god sås till kvällsmat. När jag kommer hem ligger älskling i soffan o jag går fram för o snossa o pussa lite, så tittar han på mig på ett sånt där sött sätt som bara han kan, o säger "Kan inte vi äta kyckling, ris o sås idag?", tankeöverföring? Övermänsklig? Jag+han=meant to be? Läskigt iaf. Bara han som gör sånt. Ibland vill jag typ ta på mig en kastrull på huvudet, som självaste Dr Kosmos.


Dr Kosmos, remember? --->

Jag gjorde iaf en fransk kycklinggryta! Den var supergod tycker jag själv, även om jag gjorde aningen lite mat, då vi skulle ha till kvällsmat+matlåda, men dum som jag är så räknade jag bara till två perosner fast de borde vart till fyra.. hänger ni med? I vilket fall som helst så kan jag rekomendera den. Det man behöver är bara:

Kyckling
Svamp
Grädde
Kycklingbuljong
Timjan
Vitlök
Senap
Persilja

Undra vad man ska laga för mat ikväll?! Jag fick för mig för ett par dagar sedan att jag skulle göra hemmagjorda piroger. Det kanske skulle va något? Det är mums! Någon som har förslag på annan god middagsmat? Tycker det är bra svårt o variera sig ibland. Det blir typ standard Köttbullar o makaroner, Falukorv o makaroner, Köttfärssås o spaghetti eller pasta med baconsås minst en gång i veckan, o de är.. booring.

Jag kan ju faktiskt berätta om mitt busskort, också en sån där grej man kan fundera över. Jag har åkt på periodkort Göteborg Kommun den senaste månaden, men eftersom jag jobbar i Mölndal så har jag vart tvungen o tjuvåka de två sista hållplatserna, då kortet inte gäller där. Nu gick mitt busskort ut i förrgår, så jag igår bestämde jag mig att jag skulle köpa ett nytt. Då var frågan om jag skulle köpa vanligt kommunkort igen o tjuvåka o riskera att få böter på en sträcka som de troligtvis aldrig åker kontrollanter på, eller om jag skulle köpa ett Göteborg+ kort där Mölndals kommun ingår. Anledningen till tvekan är för att de gäller TVÅ!! hållplatser, och det rör sig om 300 kronors skillnad i pris. Jag bestämde mig iaf för ett Göteborg+ kort då jag faktiskt fick ett litet bidrag av mina älskade föräldrar, så igår gick jag o köpte det. Tänkte att jag kan ju vänta med att aktivera det ett litet tag så håller det ju längre.. Tror ni inte då att kontrollanterna hoppar på redan vid Ullevi idag när jag skulle åka till jobbet! Mitt kort var ju inte aktiverat så de kunde inte läsa de i sin läsare, så jag sa lite smidigt "jag köpte de igår, så hon glömde nog o aktivera det". Då ska de dra kortet i läsaren på vagnen o då står det "ogiltligt", snacka om att pulsen o nervositeten ökade! Det visade sig iaf att de var fel på maskinerna i vagnen, så de sa till sist bara att jag skulle aktivera det på nästa resa. När jag klev på bussen till Mölndal så aktiverade jag det direkt kan jag lova! Vågade inte göra annat! Så laglydig o ordentlig är jag! Tänk vilken tur i oturen man har ibland ändå! De kunde ju lika gärna kommit igår, o då hade det vart böter på 1200 kronor direkt, men ändå så typsikt att de kom precis efter man köpt o förstörde min plan om att skjuta lite på aktiveringen! Tur i oturen som sagt!


Kramkalas



Kommentarer
Postat av: Plätth

HAHAHAAH KKOOSSSMMOOSS :D

2012-07-13 @ 15:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0