ångest


Regnet bara fortsätter ösa ner. Det är ganska otroligt att de kan hålla på såhär heela tiden. Det lyckades inte stoppa mig inte igår iaf! Bestämt var bestämt! Jag o Rasmus tog oss ut direkt efter jobbet på en löp/gå-runda. Han är väldigt bra o ha med sig faktiskt, även om peppningen kan gå lite över styr ibland o jag blir arg, men de är bara för att jag är jag, haha. Jag är ju ganska envis o har svårt för att se de som peppning ibland. Säger jag att jag är trött o inte orkar mer så gör jag ju inte det kan jag tycka, även fast jag vet att han säger åt mig att orka lite till för att han vet att de finns en liten gnutta kraft kvar o ta ut. Jag lyckades faktiskt springa en bit som var längre än jag trodde att jag skulle klara av. För att va första gången jag rörde på mig sedan februari så är jag sjukt nöjd!

Jag började typ skriva det här inlägget vid lunch, sedan råkade jag gå in i min mail emellan o fick se ett besked. Jag har kommit in på Högskolan och nu är jag jättekluven om min situation. Jag vill verkligen verkligen börja plugga men som det ser ut idag så är jag o Rasmus bosatta i Göteborg, vi har knappt fått i ordning på våra liv, har en månads uppsägningstid från jobbet och tre månaders uppsägning gällande lägenheten, Rasmus har jobb här i Göteborg o hur stor chansen är att han hittar ett jobb som han vill ha i en annan stad på två veckor är frågan.. "HUR GÖR JAG NU?" cirkulerar i mitt huvud o har gjort sedan jag läste mailet. Om jag skulle tacka ja så skulle det innebära att jag måste flytta.. igen. Jag skulle kaaanske kunna få sluta på jobbet tidigare än en månad eftersom det gäller skola. Jag o Rasmus skulle va tvungna att va ifrån varandra ganska mycket, jag tror att jag skulle kunna fixa lägenhet med ganska billig hyra, CSN skulle jag nog få inom en månad.. jag har iaf skrivit ner allt på papper o försökt väga för o nackdelar. Ikväll blir de till att diskutera detta fram o tillbaka med mannen i mitt liv o se vad vi kommer fram till.. Det är verkligen en chans! O om jag tackar nej så kanske jag inte kommer in om jag skulle söka längre fram.. FY FABIAN VAD SVÅRT!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0