Glad Påsk

Påskdagen idag. Jag o Rasmus städade lägenheten på förmiddagen, skönt o ha fått de gjort. Konstigt hur de kan bli så stökigt på så kort tid, men de är väl för att vi bor så litet o att de är väldigt ont med förvaring, finns liksom ingenstans o lägga grejer. Nu ligger vi i soffan o kollar handbollen, inte lika roligt dock när de redan är klara för OS, men Rasmus får kolla bara för att hans kompisar spelar.

Igår, Påskafton, var vi bara hemma själva o myste. Rasmus lät mig sova ut på morgonen, själv gick han ut o handlade en del mat som vi skulle äta senare på kvällen. Som sagt så har vi längtat otroligt länge efter den här helgen, då det var den första på väldigt länge som vi bara kunde va, med tanke på alla besök vi haft under mars. På kvällen försökte vi få till en så bra påskmiddag som möjligt, jag stekte köttbullar, prinskorv, kokade ägg, potatis, o sen hade vi kvar sill sen i julas , o lax hade vi köpt. Gjorde även en omelett med räkstuvning. Till efterrätt gjorde jag en kladdkaka som vi åt med blåbär, hallon o grädde. O rödvin drack vi ju så klart, har ju blivit våran grej på helgen, haha, så vuxna. Söta är vi, står där i affären o försöker förstå oss på vad man ska dricka. Någon gång kanske vi faktiskt lär oss något, vin är faktiskt gott o intressant, önskar faktiskt att jag kunde mer än vad jag kan.

Imorgon är det jobb, kände att de var gött med dubbelt betalt när jag kommer ha en del utgifter den här månaden. Förhoppningsvis kommer det va en lugn dag imorgon då det är många lediga i Sverige, så det kanske kommer va ganska ok ändå.

Puss o Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0