Irland, regn, regn, regn

Nyss hemkommen, kollat på TinTin på bio, inte min favorit. Eller den kanske hade vart bra om jag hade gett den en chans. A jag tror nog jag tyckte den var ganska bra egentligen.
Det har regnat som tusan de senaste dagarna i Dublin. Idag har de dock hållt upp, men de tidigare dagarna resulterade i översvämning på flera ställen av stan. De sa att de regnade lika mycket på två dagar som det brukar göra på två månader, tänk er själva.
Maria min teamleader, kunde inte ta sig in till jobbet igår pga av allt regn, utanför hennes hus forsade cirka en meter vatten och nere på hennes parkering skymtade man bara taket på bilarna som stod där. Maria hade dock tur, de bor på bottenplan men deras lägenhet ligger på en liten höjd. En granne till dem, två lägenheter bort, en kvinna på 35 år, hon hade trott att allt var lugnt så hon gick in och la sig och somnade. En ruta krossades av allt vattentryck och in forsade 8 m vatten, hon överlevde inte. Så jäkla hemskt.
Vi har dock klarat oss bra, inte märkt av så mycket. Visst har vi märkt att det har regnat som tuuusan, men inte så att vi har haft problem med översvämning osv.
Ni kan titta på de här länkarna för att få er en liten uppfattning,
http://www.irishtimes.com/newspaper/breaking/2011/1025/breaking4.html

http://www.youtube.com/watch?v=vzLwz37nLiQ&sns=fb

http://www.youtube.com/watch?v=kEiBXG4g9Q4
Den här helgen som kommer är Kattas sista helg i Dublin, nästa vecka flyttar hon och Stefan hem till Sverige. Det ska inte bli kul.
Jag är själv hemma så vi ska nog hitta på lite bus tillsammans jag o hon, som på den gamla goda tiden.
Halloween är det ju också, så vi får se om vi kanske klär ut oss och går ut på lördag, kan tänkas att det blir så.
Livet utan facebook går förvånansvärt bra, visst saknar jag det vissa stunder, typ som nu när man inte har så mycket annat att göra, men det är ändå skönt måste jag säga. Man hakar upp sig alldeles för mycket på facebook. "Jag såg det på facebook", hur vanligt är inte det?
Nej jag börjar hellre breväxla eller maila, hur mycket roligare är inte det? Mer spänning då man måste vänta på något och man har mycket mer att säga, då man inte hörts på ett tag kanske.
Kommer säkert få abstinens och ångra mig längre fram, men det är så jag känner nu iaf.
Puss och Kram
Här ser ni en övergiven bil, Brookwood Rise, Artane, Dublin

Kommentarer
Postat av: Eve

Jag saknar dig, kom hem!

2011-10-26 @ 23:03:36
Postat av: Elin

<3

2011-10-27 @ 15:26:49
Postat av: Rasmus

Ensam hemma, låter som att du inte får göra något när jag är hemma. Sköt dig, men busa hur mycket du vill!

2011-10-27 @ 15:44:19
Postat av: Elin

Hehe nej du håller ju mig inlåst ;) Jag lovar <3

2011-10-27 @ 18:13:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0