jag lever.

Jag lever, de gör jag, men de är med nöd o näppe! (haha just nu när jag skrev näppe stannade jag upp o tänkte, Näppe! Vilket lustigt ord. Var tvungen o googla o kom då fram till att näppe redan fanns i fornsvenskan och betyder ’knapp’, ’trång’, och är ett substantiv, som inte böjs. Första belägget i skrift är 1528. Från ’näppe’ leds man vidare till ’näppeligen’ för att sedan hamna i ordet ’näpst’ och uttrycket att ’ befordra någon till laga näpst’, som på modern svenska betyder att se till att någon döms enligt lagen. Så nu vet ni det!)
Så då ska jag berätta om gårdagen. Jo, jag mötte upp resten av gänget vid spiran på O'Connoll st vid tvåtiden. Vi blev nog ett gäng på kanske 30 stycken. Först vandrade vi iväg mot Fibbers där vi startade tävlingen. Jag o tjejerna, Katarina, Harry o Amanda, bestämde oss för att köra på pints, vilket kändes lite som fel val i efterhand men de var valet vi gjorde iaf. En halvtimma på varje ställe o dricka med "fel hand" var det som gällde. Bar nummer två: Woolshed, där fick jag nerskrivet emergencynumbers på armen då min telefon dött. Bar nummer tre: The Church, såhär långt var jag med. Bar nummer fyra, the någonting: efter den hade jag alltså dragit i mig FYRA PINTS på TVÅ timmar. ca 2,5 liter öl. Jag som har världens sämsta alkoholsinne kan säga att vid den tidpunkten var jag väck. Har tydligen berättat att jag mådde illa. Kan därför förstå o faktiskt tycka att det är okej att jag har en minneslucka fram till bar nummer sex som var Qbar: där inne hade jag världens hicka o impade på Dino genom att sjunga "It's like that" med Run DMC. Efter det drog vi vidare till bar nummer sju, vet att jag, Harry o Katta bröt mönstret o tog var sin shot ist. Sen tyckte Elin att vi skulle gå till O'reillys där Marie jobbar, för att säga hej, så det fick bli bar nummer åtta. Dock hade Marie inte börjat jobba ännu då klockan bara var strax innan sju. (hon berättade dock idag att hennes jobbarkompisar hade berättat att "svenskarna" hade vart där. Tur att Marie slutar där snart så jag och framför allt hon slipper skämmas.) Härefter måste jag erkänna att minnet sviker lite igen. Minns att jag bråkade med en italiensk kille inne på någon (!) pub o att jag o Katarina blev nekade att komma in på Fitzsimons för att vi var för fulla. Min kväll slutade efter Purtys, o enligt Rasmus var det pub 12 i ordningen, el grand finale. Enligt Rasmus har jag också druckigt en pint eller shot på varje ställe, trots att jag mått illa o skulle slutat för länge sedan, men är det tävling så är det.
Hade en sjukt rolig dag/kväll! Tack alla som förgyllde den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0