Snökaos i Dublin


Det är snöoväder på irland! Vilket innebär att de snöar o haglar lite grann o ligger typ 4 cm snö på marken! Det gör som sagt att hela Irland hamnar i kaos, bara för att de inte är vana o inte vet hur de ska hantera det. Trafiken ballar ur, inga bussar bla. De finns inget som heter vinterdäck här. Igår när vi slutade jobbet så fick vi först gå 45 minuter för att sedan vänta på ett tåg i en timma som inte kom när de skulle, så jag, Katta, Bismut o Dino fick gå hela vägen in till city. 3 timmars promenad! slutade jobbet fyra, var hemma vid åtta, kul! Imorses fick jag åka taxi till jobbet o redan vid tio var alla taxi fullbokade för eftermiddagen! Så jävla galet! Men vad gör man annat än o skratta åt det! Då skulle de se vad vi svenskar kallar snöoväder!

Det var i vilket fall en rolig promenad hem! Fyra personer som är trötta o hungriga kan hitta på mycket dumheter! Skrattade typ hela vägen hem då man har rätt livlig fantasi i ett sådant tillstånd som vi var i, haha!

Får se hur det blir idag! Taxichauffören som körde mig till jobbet lovade o hämta mig men man vet aldrig i det här landet!

Annars är allt superbra! Trivs görbra i nya lägenheten!


pusssssss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0