2 weeks in Dublin


Nu har vi redan vart tva veckor i Dublin, fast de kanns som de ar annu langre faktiskt. Da ska vi se vad som har hant sedan sist jag uppdaterade..

Intervjun i Blanchardstown for cpl i fredags gick bra men de var ett kontorsjobb o de kravdes minst tva ars erfarenhet inom kontor sa de passade inte mig riktigt, men de skulle hora av sig om de dok upp nagot annat. Nar jag var pvag hem darifran ringde de fran Manpower angaende ett jobb pa IBM. Pratade med en kille som heter Mark o han hade last mitt cv o tyckte att jag passade för ett jobb som tekisk supporter. Jag fick gora tva test pa internet, ett teknisk o ett svenskt. Han skulle skicka allt vidare till IBM sen ska han hora av sig pa onsdag sa far jag eventuellt komma pa en intervju. Det verkar som ett jobb som skulle passa mig sa jag hoppas pa det.

Samma dag ringde de fran den Italienska restaurangen som Marie redan provjobbat pa o ville att jag skulle komma dit, sa dar var jag i lordags. De gick bra men jag vet inte riktigt om de ar my cup of tea.

I fredagskvall var det lugnt, kollade pa film med franska Theo gick inte o la mig forran sent in pa natten.

Marie har fatt jobb pa O'rileys, sa hon jobbade torsdag-lord. Jattekul for henne! En riktigt mysig irlansk pub! Pa lordagar har de rockkvallar, jag o Mike var dar o tog en ol o de var riktigt bra.

I söndags gjorde vi en liten tripp till Howth, som ligger ca 40 min utanfor Dublin city, en jattemysig fiskeby! Underbart landskap o vacker utsikt over havet.

Idag ska vi flytta fran Isaacs eftersom de stanger for sasongen imorgon, kanns lite trakigt da detta ar som varat hem nu. Vi flyttar vidare till Jacobs som bara ligger ett par minuter harifran.


Howth



Jag i min nya snygga jacka!



Puss o kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0