semestern!

Hur många dagar har du kvar? Sista dagen nu va? En vecka kvar till semster! Jobbar du också nästa vecka? Går du redan idag? 5 veckor.. 4 veckor.. Ska vara ledig två veckor, sedan jobba två dagar, o sedan vara ledig två veckor till! Ska ni göra något kul på semestern? Ska bara ta de lugnt på semestern! Ska åka iväg på semetern! Hoppas det blir bra väder på semestern! ...

Såhär låter de ÖVERALLT! På jobbet, på spårvagnen, på gatan, på facebook.. ja överallt!


Jag har ingen semester i år! Jag är inte bitter. Jag är tycker bara det är ett väldans tjöt! Fast det kanske inte är så konstigt att de pratas så mycket om den där tiden som kallas semestern! Folk går trots allt o väntar på den i flera månader. Den inträffar ju normalt sett bara en gång per år. Jag ska jobba tillsvidare.. som jag vet fram till 31/12 som slut, som de ser ut just nu. Det är en evighet dit. Ungefär 117 arbetsdagar. Det lär inte bli någon semester då heller. Jag undrar hur lång tid det kommer ta tills jag kan va ledig i 5 veckor med betalt o veta att jag kommer överleva. Den som väntar på något gott..

Rasmus den jävlen ska vara ledig i tre veckor fr.o.m måndag. Det kommer däremot att bli fruktansvärt jobbigt. Gå upp ur sängen när han ligger kvar, o veta att han bara kan ligga i soffan hela dagarna medans jag måste vara på jobbet. Komma hem o han är hur pigg som helst, medan jag är hur trött som helst. Jag har visserligen vart "ledig" i tre veckor redan, då när jag kom hem från Irland tills när jag började arbeta. Inte för att de är på något sätt det samma som semester. För under semestern kan man verkligen bara slappna av, o under den tiden var de arbetsintervjuer o man var stressad över situationen att man inte visste hur någonting skulle bli.

Som jag skrivit innan har jag iaf fått ledigt 2-3 augusti så då är jag åtminstone ledig 4 dagar i rad, men med tanke på pengasituationen kommer vi säkerligen inte ha råd att åka någonstans ändå, men då kanske man hinner slappna av lite iaf. O det finns ju faktiskt aktiviteter som inte kostar så mycket, o man behöver ju inte satsa på att va borta alla dagarna. Räcker ju att göra något tillsammans bara över dagen.

Jag vill bara att ni ska veta att jag faktiskt skriver det här med ett leende på läpparna. Jag är inte så bitter som de kan låta, jag är mest bara lite smått avundsjuk! Det känns faktiskt helt okej att arbeta ändå. För såhär är det..


ALLT I LIVET HAR EN MENING..


Idag är det iaf fredag o jag ska ta vara på helgen varje sekund! Ikväll vill jag äta någon god mat tillsammans med älskling, dricka ett glas rött (flera glas) o kolla på något bra på teven! Imorgon vill jag hitta på något, så får se vad vi kan komma på. Kanske varberg, kanske slottsskogen, kanske en promenad någonstans.. eller så kanske känslan har vänt tills imorgon så de känns alldeles underbart att bara vara hemma. Det återstår att se!

Kommentarer
Postat av: Eve

Kul att du börjat skriva igen så man kan följa dig i storstaden ;) puss!

2012-07-16 @ 09:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0