beskedet


Äntligen känns de som att jag kan slappna av! Som ni vet så fick jag beskedet om att jag kommit in på Högskolan. Efter diskussion fram o tillbaka med min käresta så beslutade vi att jag skulle köra trots att det fanns mycket "hinder", ingenting är omöjligt! O vill man bara så löser sig allt! Jag har en underbar man i mitt liv som supportar mig i alla lägen! Jag har därefter varit i kontakt med arbetet och försökt lösa allt på bästa sätt, då skolstarten är redan den 27e aug o jag enligt kontrakt har 1 månads uppsägningstid. Jag är ju underkonsult på VGR IT vilket betyder att jag är bemanningsanställd utav WayAhead som i sin tur hyr ut mig till ett annat bemanningsföretag som heter Caperio, o de är dem som hyr ut mig till VGR. Jag pratade med min chef från WayAhead dagen efter jag fick beskedet, den 8 augusti och hon skulle se vad hon kunde göra, men sa att sjävklart skulle jag tacka ja till skolan o att vi skulle försöka lösa allt på bästa sätt. Jag fick inte prata med någon om detta eftersom hon var tvungen o prata med alla andra chefer osv först. I förrgår berättade min chef på VGR att hon hade fått höra vad som hänt, o de enda hon sa var bara "Det är jättekul för dig Elin, men tråkigt för oss. Självklart ska vi försöka lösa så att du kan börja skolan samma dag som alla andra". Det var en sådan lättnad! Igår hade vi team-möte på jobbet o då berättade de för alla kollegor att jag skulle sluta, jag var lite nervös eftersom jag bara varit här i tre månader o de precis har lärt upp mig så kommer jag o säger att jag ska sluta, men det är ingen som har reagerat negativt. Alla har varit oerhört stöttande o väldigt glada för min skull. Nu väntar jag bara på ett besked som säger vilken dag exakt som jag kan sluta. Det jag vet är att jag iaf kan vara med på uppropet och den första dagen i skolan oavsett vad som händer o det känns underbart! Det är det viktigaste så att de verkligen förstår att jag faktiskt ska börja skolan, så att jag inte förlorar min plats. Om jag missar en vecka eller så, så borde det inte vara några problem att läsa igen senare. Så antingen blir min sista dag om en vecka, alltså på fredag nästa vecka, eller den 8e september, eller någon gång däremellan.

Nu till vad jag ska läsa, för det kanske ni undrar, o de jag ska läsa till är sjuksköterska! Har haft en dröm ganska länge om att jag vill bli barnmorska, o för att bli det behöver man läsa till sjuksköterska först. Jag har kommit in i inget mindre än Skövde, haha. Så det blir till att pendla fram o tillbaka till hemstaden till att börja med. Jag har ju tur att ha föräldrar som bor där och vänner som bor kvar, så jag kommer förmodligen att få sova lite hos nära o kära på veckorna o åka hem till Göteborg på helgen. Anledningen till att vi inte kan flytta till Skövde bara sådär är för att som jag sagt tidigare så har vi tre månaders uppsägning på lägenheten här, o rasmus har fortfarande sitt jobb här.  MEN om uppsägningen av lägenheten går som det ska, så kommer vi att vara bosatta i Skövde fr.o.m november! Så om det är någon som vet ett jobb som är ledigt så välkommnas alla tips som finns, för Ralle letar för fulla muggar.

Jag känner mig lycklig, lugn o otroligt motiverad! Det känns som det bästa som hänt på otroligt länge!

Idag är det dessutom fredag! Jag o älskling ska äta lax med våra egenplockade kantareller ikväll. En flaska rödvin ska vi nog få ner också! Hoppas på något bra på teven att kolla på. Härliga fredagsmys!

Ha en skön helg allihopa!

♥ PUSS




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0