Done

Ooops, I did it again. (Nynnar på Brittans gamla klassiker). Så jäkla rockigt att ni hänger kvar ändå mina kära läsare. Jag blir lite smickrad faktiskt o undrar lite vilka ni är där ute. Man brukar få ha lite tålamod med mig, jag är ju inte känd för o va snabbers tös, o de är väl härligt att min personlighet lyser igenom bloggen också.

Det var ett tag sedan jag uppdaterade, det var det, men det har gått längre tid förr! Dock har det hänt ganska mycket sedan sist, saker som har varit på gång men som nu faktiskt händer på riktigt.

Rasmus fick ett glatt meddelande i förra veckan och i fredags skickades det anställningspapper o ett startdatum gällande hans nya jobb. Vi pratade igenom allt o bestämde oss för att om en får jobb så säger vi upp oss båda två o åker hem samtidigt. Det är svårt o tajma allt, så det får bli som det blir o vi får hjälpas åt. Så i fredags lämnade jag in mitt letter of resignation. Den 18e maj är mitt slutdatum men jag o Rasmus ska ju hem till Sverige helgen den 19e maj och har därför torsdag o fredag ledigt, så sista dagen blir den 16e. Fattar ni hur fort de kommer gå?! Det är knappt tre veckor med arbete och knappt en månad tills jag faktiskt är hemma i Sverige för att bosätta mig. Det är verkligen med blandade känslor som jag gör det här, det känns så fruktansvärt skönt o komma till något nytt men samtidigt så kommer jag sakna Dublin o alla underbara människor här något otroligt mycket. Jag försöker tänka som Rasmus brukar säga att det faktiskt alltid går att åka tillbaka, o jag kommer åka tillbaka, många gånger.

Det var the big news.

Förutom detta så hade jag en otroligt rolig utgång i fredags, bästa på länge helt ärligt. Vi var på Messrs Maguire o senare Dtwo. Efteråt satt jag, Emma, Jens o Rasmus hemma hos Emma o Jens o pratade skit in på småtimmarna. Vi vandrade hemåt vid halv fem-snåret.

I söndags tog shoppingbegäret över, jag kunde verkligen inte hålla mig. Så det blev en sväng på stan o handlade lite skit som jag verkligen kunde vart utan, men några blusar för mycket kan man aldrig ha.

Nu ska jag gå o äta frukost. Puss o Kram




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0