solen skiner trots att de blåser storm

Idag känns livet lite lättare igen. Solen skiner trots att de blåser storm. (Vilken metafor, fast det inte alls var menat så.)
Jag har så klart råkat på en dundrandes förkylning o har knappt någon röst kvar. Mina kära kollegor har skrattat åt mig idag. Har vart roande att sitta o prata med kunder som inte hör ett skit av vad jag säger. Va? Va? Vaa? VA? Va? Vad sa du? Ursäkta?
Har annars vart en bra dag på desken. Amanda har varit i Sverige på tjänsteresa o hade tagit med sig lösgodis o ostbågar tillbaka till oss. Mumsade ferraribilar o laktritsfiskar! De var längesedan mina smaklökar fick uppleva något sånt götta!
Idag blir jag o han officiellt sambos. "MEN DEN KAN DU INTE HÄNGA DÄR!", "NEJ LÅT BLI!", "NEJ RÖR INTE DET!", "MEN FÖR HELVETE, JAG SKA DUSCHA, DU FÅR KOKA VATTEN OM DU SKA DISKA!". Jag som gärna skulle ha "mitt o ditt" hela livet får mina panikattacker fast jag mer än gärna vill att detta ska vara lika mycket hans hem. Jag är inte lätt att ha att gör med, o jag kan tänka mig att jag inte är en lätt person att leva tillsammans med. Det är skönt att Rasmus är coolio.
Just nu ligger jag under täcket o fryser medans disken diskas o lägenheten städas. För bra för att vara sant. Tänkte ta en låång varm dusch alldeles strax.
XO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0