thank you


Fasen vad gött med torsdag redan! Jag har sagt det förut o jag säger det igen, veckorna går så jäkla fort här!
Igår var de minsann hockey, Sverige mot Tyskland, vi samlades ett gäng svenskar på Livingroom o spanade in matchen. Det var skitkul! Somliga drack mer än andra. Jag själv höll mig faktiskt helt nykter.
Imorgon spelas det mot Tjeckien. Känns som det kommer bli en spännande match. Dock är börjar matchen 15.00, men Spiris har bokat ett konferansrum med storbildsteve på jobbet o bjudit in alla svenskar, så det blir nog väl ändå.
Idag när jag kom hem från jobbet la jag mig i sängen o slappa o kollade facebook. Började prata med Rasmus som var hemma hos sig, vi böjade diskutera vad vi skulle äta ikväll. Jag vart irriterad över disken i köket, att jag aldrig lär mig o ta hand om den. Så skrev han "men det är fortfarande inte diskat?" o ännu mer irriterad blev jag o svarade drygt "när fasen skulle jag gjort de tänkte du?", så fick jag till svar "något magiskt kanske hade hänt, vad vet jag?". Går då ut i köket o kollar, då har han minsann vart här hemma hos mig o ställt sig o plöjt igenom allt! Ångest för att jag hade vart så dryg fick jag men samtidigt det största smilet man kan ha. Det har aldrig funnits i min värld att man kan vara så omtänksam o genomsnäll som han är, o det enda jag behöver ge i gengäld är att va mig själv. Dagarna går, o mer o mer får jag tillbaka min förmåga att lita på någon, o mer o mer får jag tillbaka tron på att två personer kan leva tillsammans o faktiskt må bra.
Djupt vart det för en sekund, antar att de jag egentligen vill säga är att jag är tacksam för allt, precis allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0