på begäran

Snart tio dagar sedan sist? Jag kan inte skylla på något annat än de jag brukar skylla på, o de är att tiden går så jäkla fort o att jag är en upptagen person. Fast nu får jag allt skärpa till mig, jag tycker ju att det är kul att blogga!
Så jäkla kul o kunna gå tillbaka o se vad man har haft för sig.
Som vanligt har de hänt så fruktansvärt mycket så jag inte vet vart jag ska börja.
Marie flög hem till Sverige den 23 mars, inte bara på en liten hemvisit, utan för gott. Tänkte på det förut när jag var ute i solen en sväng på lunchen. Stod o filosoferade o tankarna flög iväg. Jag o Marie kom hit tillsammans o vi har haft varandra hela tiden. Nu är jag verkligen helt själv men ändå inte. Har skaffat mig en helt underbar vänskapskrets här. Jag är så otroligt stolt över mig själv att jag gjorde det! Jag bor nu i ett från början främmande land med från början helt främmande människor o jag har aldrig mått bättre. Vad jag har vuxit som person, det är galet! Det bästa är att äventyret bara har börjat. Jag har lovat mig själv att leva mitt liv, o jag har lovat mig själv att bara leva mitt liv för mig. Det är precis de jag gör, o de jag tänker fortsätta med. Allt går om man vill!
För en vecka sedan, nästan exakt, landade mina föräldrar o morbror med fru i Dublin. Rasmus föräldrar kom med samma plan så vi åkte ut till flygplatsen o mötte upp dem tillsammans. Så härlig känsla att få se dem o krama dem igen.
Vi hade verkligen fem kanondagar tillsammans!
I fredags var vi på Guinness store house o kikade, det var en underbar dag med strålande sol o säkerligen 15 plusgrader. Lördag åkte vi till Tullamore o kollade in Tullamores whiskey distillery, eftermiddagen kom vi tillbaka till stan o då gick vi till min granne, Jameson Distillery. Söndag åkte vi till Howth o vandrade runt o myste. I måndags åkte vi en busstur runt i stan o stannade till i Pheonix park, där vi hade en liten picknick. Var ledsamt att säga hej då, men nu är de inte långt tills vi ses igen, slutet på juni nästa gång!
29 mars födde Ida en liten Holly! Så kul o mysigt! Många miljoner grattis! Om hon ska få gosa med tant Elin när hon kommer till stan.
Nu tänkte jag lägga mig o slappa lite faktiskt, kolla lite How I met your mother, o kanske till o med slumra till lite.
XOXO

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0