Surprise


Oj vad dålig jag är! 6 dagar sedan jag uppdaterade sist, men jag har inte haft ork eller lust. Vart upptagen med massa skojigheter helt enkelt.

Börjar med nyårsafton: Jobbade ju som sagt 7-16 o det ringde kanske 6 personer på hela dagen, så det var lugnt o skönt. Efter slutedags bar det iväg hemåt för o göra sig iordning. Katta o Tinis kom hem till mig o vi satt o tjötade skit o drack lite vin innan vi tog en taxi till Spencer Dock, till förfesten, där alla andra befann sig. Hur liten den här världen är har jag fått bevisat gång på gång. Står på balkongen i Spencer Dock, Dublin, i en lägenhet där de bor några killar som jobbar på IBM. Kollar in i lägenheten o ser en tjej som jag känner igen, säger till Katta att den där tjejen måste vara från Skövde. O rätt hade jag, tjejen heter Malou o visste vem jag var också, då vi gått på samma högstadie. Då visar det sig att hon träffat en utav killarna som jobbar på IBM i Sunny Beach o var därför i Dublin för o fira nyår. Galet knäppt ibland. Vid 23 drog vi in mot stan till Dandelion för o fira tolvslaget. Det var en kalasbra kväll, även om det inte kändes som självaste nyårsafton.

Mina tjejer hemma i Skövde är ju för underbara måste jag bara tillägga, när jag är på väg in till stan ringer de till mig för o önskar mig gott nytt år, då står de allihopa o gråter för att de saknar mig. Hur underbara vänner har jag inte? Saknar dem också så in i bomben.

Lördagen softade jag o Cesar hela dagen, kollade igenom massa avsnitt av
"That 70s show" o sov. Kollade även på ett program som heter "Boys and Girls Alone", engelsk reality på fyra avsnitt. Den handlar om 20 flickor o pojkar mellan åtta och elva år som ska bo utan vuxna i ett par "byar", en för varje kön, i 14 dagar. De bor helt ensamma o får klara sig själva, ta ansvar för pengar, laga mat, städa m.m. Till en början bor tjejerna för sig o killarna för sig innan de till slut flyttar tillsammans. Riktigt roligt att se hur de utvecklar olika sinnen under perioden, o att alla faktiskt kommer fram till samma sak, att de måste hålla ihop o jobba tillsammans för o klara sig.  Rekomenderar er att titta på den.

På söndagmorgonen vaknade jag av att Carro ringde mig, vi tjötade lite skit o sen somnade jag om igen. Vid tolv ringde Marie o frågade om jag skulle komma hem under dagen o vad jag hade för planer, sa att jag inte ritkigt visste o att jag skulle höra av mig senare. Jag o Cesar slappade åter igen o bestämde med Katta att vi skulle käka lunch tillsammans. Dock somnade vi igen o jag vaknade vid fyra av att Marie ringde åter en gång. Hon lät helt förstörd o frågade om inte jag kunde komma hem. Jag frågade varför men de enda hon sa var "Snälla kom bara hem, jag behöver prata med dig, men vill inte ta det på telefon". Ringde Katta o var helt panikslagen, vafan handlade det om liksom?! Promenaden hem på 15 minuter, var den längsta promenaden på länge. Hade hundra miljoner tankar i huvudet, Hade någon dött? Skulle Marie åka hem till Sverige.. för gott? Skulle hon flytta? Hade jag gjort henne något? Hade hon gjort sönder något som var mitt? Alltså jag hade ingen aning! När jag kommer hem, vrider om nyckeln till ytterdörren kliver in o kollar in i sovrummet, då sitter Marie där o ser helt förstörd ut. Jag frågar henne vad som hänt o hon svarar inte. Jag tog av mig skorna o gick in i sovrummet då hoppar världens bästa Carolina Maria Fihn fram bakom gardinen. Då är hon i min lägenhet i fucking jävla Dublin! Så jävla lurad! Hade ingen aning o de enda som visste något var hon själv o min mamma o pappa. Fatta att Marie blev paff när de ringde på dörren o Carro stod utanför. Jag hamnade i choktillstånd o bara skrek o började tjuta, haha. De hade iaf förberett finmiddag o köpt vin o öl, så de var bara till att sätta sig till bords o börja dricka. Kvällen slutade på puben, o vi hade jätteroligt!

Carolina ska stanna här till söndag, o om vi har haft roligt med utgångar o mys, o ännu mer kul ska vi ha! Om man räknar min sömn sen i söndags så blir de nog sammanlagt 11 timmar. o sen jobb på det! Vad trött jag är, haha.

Igår var vi hemma hos Harry o Felix en sväng, satt o tjöta, kollade på Kvarteret Skatan o drack lite öl.

Idag är de röd dag hemma i Sverige så det är inga som jobbar, vilket innebär att vi inte har något o göra för att ingen behöver support. Hoppas innerligt att det är okej att vi kan gå hem snart. Håller mina tummar!

xo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0