glömma o förlåta..


Torsdag redan, veckan har gått fort! Kan bero på att jag har legat hemma i två dagar med feberfrossa, o sovit bort mesta tiden.
förlåta, ursäkta; acceptera, och gå med på att glömma bort
Det är vad som står på wikipedia om man söker på förlåta. Gå med på att glömma bort. Är det de de handlar om? Gå med på att glömma bort. Glömmer man på riktigt då eller går man bara med på att inte bry sig. Älska, glömma o förlåta heter det, livets största hemlighet. Min mamma hade alltid en sån väggbonad ovanför soffan i köket, med den texten, när jag var liten. Den kanske hänger kvar förresten?  Är de verkligen de livet handlar om? Fast tänk efter! Det är ganska lätt att leva om man följer det. Skulle ju inte va annat än kärlek i den här världen. Eller?
Många tankar som snurrar i min hjärna såhär i februari. Du har funnits där hela tiden, o aldrig lämnat mig. Jämt, varje dag, sen då. Jag vet det, men kan man bortse från vissa saker? Kan man acceptera o gå vidare. Det handlar givetvis om vad man vill. En gång i tiden var allt självklart men så är det inte längre.
Woolshed idag då! Orkar man gå ut? Borde inte men.. roligt är det!
Tjillevippen

Kommentarer
Postat av: L

Ja de kan man! De borde varit ni från allra första stund. Vissa är ämnade för varandra så är de bara. Jag hoppas att de blir ni igen, verkligen! Sann kärlek är de bästa som finns o man vet när de är äkta. Följ hjärtat o inte hjärnan :)

2011-02-10 @ 22:21:33
Postat av: plätth

Att förlåta tror iaf jag beror på VEM de är och VAD personen gjort.



Dig min älskade vän skulle jag nästan kunna förlåta för vad som helst!



men en person som magkänslan säger att den personen är och kommer alltid förbli samma, den personen kommer förmodligen ALDRIG ändra på sig. Då är DU värd så MYCKET MYCKET mer!

2011-02-12 @ 11:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0