the first day of summer

Vilken underbar helg jag har haft!
Vaknade relativt tidigt i lördags, runt tio, låg o drog mig till halv elva, så jäkla skönt. Jag o Rasmus packade ner filt, kaffe o mackor o vandrade iväg till Phenoix park. Låg där i flera timmar o gottade oss i solen. Så mysigt o ligga o kolla på massa folk.
På kvällen åkte jag, Katta, Harry o Sofia till Bex o Amanda på förfest. Satt på balkongen o pimplade vin. Vi hamnade senare på The Palace. Så sjukt kul nattklubb! De har små runda podium med olika färger i golvet som man kan dansa på, vi stod typ där hela kvällen o skakade rumpan. Har aldrig varit så svettig någon gång när jag kommit ut från ett uteställe.
Vilken kväll! Vilken vandring hem! Det var längesedan jag skrattade så mycket! Vi gick på jakt efter något o äta o hamnade nere i Temple Bar, dock var alla ställena stängda. Stannade till utanför "Hungry Harrys" där Harry fjäskade in sig o blev bästis med ägaren, som stod utanför, så han gav oss massa gratismat. Efter de träffade vi två irländska killar som vi skulle följa med hem till på efterfest men som vi senare rymde ifrån. Efter att Sofia vikt av hemåt träffade jag o Harry också en kille från Limerick, som var vilsen i storstaden som vi fick hjälpa att hitta sina kompisar. Det var många märkliga händelser må jag säga! Bästa kvällen på länge!
Idag vaknade vi upp vid tolv, tog med oss filten o gick upp till Stephens Green, en park mitt i stan, o satt där o softa tills kvällen. Då vi gick o käka Jack Daniels-burgare på TGI Friday, mums!
Bakfyllan slog till direkt när jag kom hem, så jag somnade i sängen i ett par timmar. Efter de att jag vaknade till liv igen har jag legat i sängen o plöjt igenom massa "How I met your mother", för de är typ de bästa jag vet.
Just nu älskar jag Dublin, jag älskar Irland, o jag älskar mitt liv. Vi har sommar här! Har vart över 20 grader, varmt i luften, klarblå himmel o strålande sol. Folk går i kortbyxor i t-shirt, klänning, flip-flops o de är varmt! Helt galet att de kan va så när det bara är april.
Dags o försöka sova! Jobbångesten kryper sakta men säkert på..
Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0