som man bäddar får man ligga


Tror du på karma?


"Karma som begrepp förekommer inom religionerna
buddhism, jainism, sikhism och många hinduistiska riktningar. Inom buddhismen är karma resultatet av en människas handlingar, ord och tankar under hennes livstid. Inom hinduismen står karma också för summan av handlingar under livet, hur väl en människa uppfyllt sina plikter avseende religiösa och vardagliga handlingar. Karmans "kvalitet" har en direkt betydelse när det gäller om vi återföds och som vad vi återföds. Karma används även av andra grupper och individer, även utan filosofisk eller religiös innebörd och som ett uttryck som blivit populärt i Nordamerika och Europa. Goda gärningar genererar god karma och onda gärningar ond, men det slutliga målet i alla dessa religioner är att uppnå ett upplyst stadium, moksha, där ingen mer karma produceras och individen inte heller reinkarneras."


Funderat rätt mycket på karma det senaste. Ju mer jag tänkt på det ju mer har de känts som att de är något jag tror på. Alla dessa händelser som har hänt de senaste. Det är verkligen som så att som man bäddar får man ligga. Tänk på det! 
Nu ska jag gå o lägga mig med ett leende på läpparna för jag har haft en skön kväll. Avslutade den med en promenad i trevligt sällskap utav, Anton, Kim o Tjoock. En liten bit var till o med Jocke med. 

Ska somna till satc, ovanligt va? ;) Jag lever i den världen, punkt slut.


"The universe may not always play fair, but at least it's got a hell of a sense of humor."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0