The rocky road to Dublin


Om jag säger Guinnes, Kilkenny, fyrklöver, rugby, St Patrick's Day, vad säger ni då?!

Igår fattade jag ett stort beslut i mitt liv! Jag har sagt upp mig från mitt arbete o den 11 oktober åker jag till Irland med en enkelbiljett! Tanken är att jag ska bosätta mig i Dublin o arbeta o ha precis vrölkul.
Jag har vart sugen ända sen jag tog studenten på att göra något äventyr men aldrig fått tummen ur, men i slutet på maj när mitt liv fick sig en vändning såg jag min chans. Hela sommaren har jag funderat fram o tillbaka på vad jag skulle vilja göra, till en början var jag helt inne på Norge men efter ett tag kändes de inte riktigt hundra. I måndags när jag var o fikade med bla Marie berättade hon för mig att hon hade bokat en biljett till Irland o tänkte åka dit. Jag tyckte de lät som en fruktansvärt bra idé o blev enormt sugen på att följa med o igår bestämde jag mig helt o hållet. Livet är till för att levas o jag känner verkligen att jag inte hellre vill något annat än o komma härifrån!

Klart att de kändes jobbigt o säga upp sig från ett jobb jag trivs med o som jag har jobbat på i drygt tre år. Det har ju vart en trygghet i vardagen som allt annat, o jag måste medge att jag faktiskt fällde en tår när jag berättade det hela för min kollega Veronica. Det kändes sorgligt men samtidigt så jäkla kul o spännande!

Nu är det mycket tankar i mitt huvud o massa grejer som ska fixas! Bara fyra veckor tills vi är där! Det gäller att behålla lugnet o inte få panik haha. Vad har jag gett mig in på?! Men det är ju faktiskt så att man måste chansa för o vinna.

Jag känner mig lycklig!

Ikväll blir de bio, "I himlen finns inga känslor", hoppas den är något att ha, den verkar himla mysig iaf. Egentligen spelar det ingen roll för det är ju biopopcornen som räknas, som jag o Anna konstaterade.

Pusss o Kram




Kommentarer
Postat av: Anna

Fan va cool du e, rätta takterna, ruttna inte i skövde om du inte måste - iknow... kram :D

2010-09-10 @ 14:52:05
Postat av: Elin

Tack! Hoppas de blir något bra av de, är lite nervös men de känns baara bra :)

2010-09-10 @ 15:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0