fixardag



Vaknade vid halv nio, låg kvar i sängen o drog mig till kvart över nio, sen var jag tvungen o gå upp för halv elva hade jag o Marie bestämt träff med en tjej som heter Anna på arbetsförmedlingen. Hon jobbar som Eures-rådgivare, med andra ord ger hon lite tips o råd till folk som ska jobba o bo utomlands. Det kändes jätteskönt faktiskt. Hon nämnde en del bra saker som man inte tänkt på, så nu känns de som vi har klarhet i det mesta. Bara den där sablarns A-kassan. Vet i sjutton hur jag ska göra med den, stå kvar eller gå ur? Där säger alla olika. Får bli till o ringa dem imorgon igen o be o få ett papper hemskickat med vad som gäller, så man kan se de svart på vitt.

Efter de var jag hos Polisen o fixade mig ett pass, gick ju himla smidigt, skönt att de går så fort. Sen mötte vi upp mamma, så gick vi till banken o förde över mina pengar till ett sparkonto, så jag har något o leva för när vi kommer dit. Nu är de mesta faktiskt klart! Bara telefonen o gymkortet kvar att ordna med. Känns skönt!

Är verkligen jättetrött i huvudet nu. Tror jag ska gå o lägga mig tidigt idag, skönt att bara göra ingenting för en gångs skull.


Pusselipuss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0