4 days to go..


Vilken dag! Stress rätt igenom. Vaknade fruktansvärt sent då jag hade glömt att ställa klockan. Så de var bara till att hoppa upp ur sängen, äta frukost o göra sig i ordning snabbt för att skynda ner till stan. Först till arbetsförmedlingen för o få ordning på den biten med inskrivning där. Försäkringskassan kräver nämligen att man är anmäld som arbetssökande eller fått ett nytt jobb inom tre månader efter uppsägning för att man inte ska missa sitt sgi-skydd. Blir ju så tokigt då jag slutar min anställning den 10e o jag åker iväg den 11e, för i normal ordning kan man inte skriva in sig förrän man är arbetslös, men nu tror jag vi har fått till det ändå. Är numera arbetssökande med förhinder då jag är utomlands.

Sprang runt på stan som en virrig höna o gjorde massa ärenden. Tog bla bort mina akrylnaglar, fy vad tomt de känns utan dem. Men jobbigt när man ska bort o inte vet o man har pengar eller om de ens finns något bra ställe som gör sånt där.

Rätt långa ändå.


Nu sitter jag här o har en liten paus ifrån allt. Gör som min kära Irlandsvän Marie o sitter o lyssnar på Dubliners o värmer upp. Fan vad jag hatar o packa! Jag kan inte ens packa en resväska när jag ska va borta en vecka på chartersemester utan att få en orange stor klisterlapp med texten heavy på väskan. Hur fan ska jag kunna packa en resväska när jag ska va borta på obestämt tid o maxvikten är 20 kg?!

Vad tycker ni om min nya bloggdesign förresten? Jag är riktigt nöjd!

Puss o kram

Kommentarer
Postat av: Anonym

fy dig! jag ringde dig två gånger igår, men inget svar. och ingen som ringde upp! /du vet vem

2010-10-08 @ 07:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0