one week in Dublin


Ja nu har en vecka gatt! Fan vad tiden gar fort, alldeles for fort. Vi haller pa o soker jobb i stort sett varje dag.
Har gatt runt o lamnat ut drygt 20 st cvn, sen har jag mailat nagra st ocksa. Det ar tufft men vi ger oss inte!

Idag fick vi reda pa att hostlet vi bor pa stanger for sesongen i slutet pa oktober sa nu maste vi borja se oss om efter ett annat, for de kanns for tidigt o leta lagenhet an. Isaacs har dock ett systerhostel inte alls harifran som heter Jacobs o de skulle absolut kunna vara ett alternativ.

Igar var vi faktiskt ute o shoppade lite jag o Marie, jag vet att vi inte borde det riktigt an men jag hittade den mest underbara jackan jag nagonsin sett sa jag kunde inte lata bli. En kappa i svart leopard. Men den kommer jag slita med halsan!

Pa kvallen satt vi pa hostlet o pimplade vin med Bria, varan kanadensiska van o med en tysk kille vi har traffat som heter Mike. Sen kom hans kompis som pluggar i Dublin o joinade oss. Vid tolv gick vi till Tempel baromradet o tog en ol pa de dar rockabillystallet. Det var helt okej, dock inte sa manga snyggingar som jag o Marie hoppats pa, men de kommer val ;)

Idag har jag, Marie o Mike vart pa welfare office o fixat pps-nummer (irlandska personnr), eller ja vi var dar o skulle gora det men de var tva o en halvtimmas ko, sa vi ska ga tillbaka dit nu alldels strax. Sen ikvall ska vi ha myskvall o titta pa baksmallan.

Mike ar namligen ocksa har o soker jobb, eller han har fatt ett som dorrvakt, sen ska han spela rugby har. Sa vi lar hanga en del med honom.

Nu maste jag kila men en liten uppdatering blev det.

Hors langre fram!

Puss o kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0