Snow in Ireland

I fredags kom Katta in till mig efter jobbet så satt vi på Jacobs o drack några öl, sen gick vi vidare till Gogartys, mötte upp Igel, Martin, Hampus o Spiris o hans syskon. Riktigt bra liveband som spelade. På natten åskade det o blixtrade det som fan! När jag vaknade upp på lördag morgon o kollade ut genom fönstret var de bannemig snö, o de som aldrig snöar på Irland! Igårkväll var nog som värst, riktig snöstorm! Kallt som tusan är de ock! Det så roligt här på Irland, lite snö gör att de blir värsta kaoset! Bussar, tåg o flyg inställda pga lite snö, kanske 2 cm. Vädret gjorde att Katta inte kom hem från sin bror som hon hade hälsat på i Mullingar, så hon fick spendera hela helgen där. Jag kom hem vid två på lördagen, träffade Kevin som slutade jobbet tre o gick med han ut o tog några öl tills han skulle börja jobba sex igen, då följde jag med han upp till hostlets bar, där han jobbar, o satt där o drack öl. Efter det mötte vi upp Kevins kompisar o gick ut på stan. Hade så jäkla kul! Var hemma vid fem imorse! Vaknade inte upp förrän sent på eftermiddagen! Det vi har hunnit med idag är att packa o köpt täcke o kuddar. Sen jag jag faktiskt lagat svenska köttbullar med gräddsås o bjudit Kevin på det! Imorgon går flyttlasset! Blandade känslor ändå måste jag säga! Kommer sakna hostelivet samtidigt som de ska bli så jävla skönt o få sitt eget hem!! Nu måste jag sova! xoxo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0