Skratta eller gråta?

Hujeda mig vilken morgon!! Vaknade upp vid 8, stressadebo gjorde mig i ordning snabbt som tusan då jag egentligen hade tänkt att vandra ifrån hostlet vid kvart över. Halv 9 kom jag iväg! Gick upp till O'connoll o letade efter en buss som heter 40D, hittade den ingenstans. Frågade en busschaufför i han sa att jag kunde ta 38, o de var den jag åkte med sist så de var perfekt tänkte jag. På 38an infann sig världens suraste busschaufför! Han sa iaf att att jag skulle kliva av på sista stoppet. Pga vägarbeten tog denna bussresa en timma ist för en halvtimma! Kvart i tio ser jag skymten av sista stoppet, helt rätt av den griniga chauffören! En man som tyckte jag såg lite vilsen ut frågade om jag behövde hjälp o jag sa att jag skulle till global services. Han hade ingen aning om vart de låg men han sa att jag skulle gå in i byggnad 6 till receptionen o fråga, så de gjorde jag! Visst var jag på IBM men helt fel IBM!! Paniken steg!! Hon i receptionen var dock väldigt hjälpsam o ringde mig en taxi, 20 euro o 15 minuter senare befann jag mig på rätt ställe! Phu! Kom lite sent men de förstod mig. Intervjun gick bra o de ska höra av sig om ett par dagar! Cross your fingers :) När jag skulle åka hem skulle jag ta bussen tillbaka, missade den första så fick sitta ute i regnstormen o vänta på nästa i en timma! Vid det laget visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta åt dagens händelser! Kom hem till slut o nu ska jag hoppa in o ta en varm dusch! Grattis älskade pappa på födelsedagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0