time passes by

 
10e december 2010.

Jo ni läste rätt, det är redan 10 december. Tiden går fort när man har roligt sägs det, o det är mer sant än något annat.  

11 oktober kom jag till Irland, rädd för att jag inte hade en aning om vad som skulle hända, rädd eftersom att jag tog klivet från all trygghet som jag hade hemma, men ändå så var jag så fruktansvärt exalterad o taggad. Nu är det två månader sedan o jag ångrar ingenting! Kom hit o stod på noll, hade ingenting förutom min resväska, jag chansade o jag vann. Jag bor numera i Irland, i Dublin, i en egen lägenghet tillsammans med Marie. Jag har ett jobb o jag är lyckligare än någonsin. Jag har jobbat på IBM i en månad! Börjar faktiskt komma in i jobbet, även fast jag absolut inte kan mycket o måste fråga om hjälp stup i kvarten (eller stup i minuten tom).. kausti, kausti, kausti, KAUSTI... haha.. stackars Kausti! Han får stå ut med mycket! Men det är bara för att han är duktig, så han få skylla sig själv!

Jag funderade på det här med tid i förrgår när jag pratade med mamma i telefonen. Hon o pappa har planerat att komma o hälsa på mig i slutet på mars, o jag kommer förmodligen inte komma hem någonting innan det. När de då kommer hit kommer jag inte att ha träffat mina föräldrar på SEX månader, det är ett halvår! Helt galet! Fast om jag fortsätter att ha lika roligt som jag har haft hittils så kommer väl tiden fortsätta att springa iväg, så då blir det ju snart.

Ikväll ska vi som sagt gå ut o käka med teamet! Ska bli riktigt roligt :)

Hörs efter helgen mina kära!

Puss o Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0