min frustration


Jag önskar jag kunde ha makten o helt o hållet på egen hand få bestämma vad som skulle ske men ibland är man ganska hjälplös.

"Frustration är en psykologisk term som avser den besvikelse som någon känner när vägen till ett eftersträvat mål hindras.

Ordet frustration används i samband med att man strävar efter ett mål för att få behovstillfredställelse och hindras i detta. När resultatet uteblir känner vi irritation, missmod, ilska och liknande, det som med ett gemensamt namn kallas frustration. Observera att det engelska frustrate kan betyda hindra eller korsa någons planer.

Man kan säga att frustration är en psykiskt negativ upplevelse för individen. Måttlig frustration är inte farlig, men om den blir för stor eller för stark kan den leda till psykiska störningar och/eller psykosomatiska sjukdomar."

Jag tror inte att den känslan som jag har nu kan beskrivas mer ordagrant.

En sekund känns som en timma, en minut känns som en dag o en dag känns som ett år. Det är inte synd om mig, det är bara jävligt frustrerande o jobbigt. Man vill aktivera sig o göra något som känns kul men kroppen hänger inte riktigt med. Den är trött o utmattad o vill helst bara gå i ide.
Tänk att livet kan förändras på en sekund. Ena dagen kanske man lever i lycka o andra dagen kan livet kännas helt meningslöst. Vad är meningen egentligen undrar man?
Varför kan inte två personer som tycker om varanadra och som vill leva tillsammans bara få göra det utan hinder?
Varför är det bara vissa som får allt serverat på silverfat?
Jag vet att jag klarar av att vara frustrerad, jag har varit mer frustrerad än såhär förr. Sen Dennis lämnade oss här på jorden och jag var tvungen att acceptera att jag aldrig mer skulle få träffa honom har jag alltid sagt till mig själv att jag ska klara allt. Jag fick en ny syn på livet. Jag fick inga chanser med honom, det fick ingen, alla var bara tvungna att acceptera att det var så. Det är nog därför jag har svårt att bara ge upp, jag vet att man klarar allt bara man vill, hur många försök de än ska behöva ta. Varför inte ta chansen när man ändå har en chans? En dag kan det vara för sent.


Kommentarer
Postat av: Joakim

Ganska roligt faktiskt, jobbigt som fan med frustration eller hur? ;D Så fort du dock väljer att acceptera situationen för vad den är, helt och hållet utom din kontroll nu, så försvinner din frustration på en sekund. Sen så kommer du inte hitta någon tillfredställelse i framtiden utan bara tomhet om du inte får en snabb kick över en dag, men är det vad folk söker?

2010-08-23 @ 23:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0