Parapapapa


Såhär mobbad var längesedan jag var! Anna är i sälen, Bibbi är i Göteborg, Carro är barnvakt, Nea ville ha en kväll för sig själv hemma, Eve o Petter är på bio, Kim har spelat match i Karlstad o är inte hemma förrän senare, mamma o pappa är bortbjudna o alla andra vänner har ju flytt Skövde för längesedan. Så här sitter man ensam en lördagkväll o försöker komma på saker o roa sig med. Jag tror bannemig att jag ska färga mitt hår o städa lite.

Jag måste berätta en sak som inträffade på jobbet i förmiddags när jag jobbade själv. En familj kom in i butiken o kollade runt lite på olika klockor, mannen bestämde sig för att köpa en Certina, kvinnan gick ut ur affären med en dotter på tre-fyra år o väntade medans mannen skulle betala o korta länken. När allt var klart var han nöjd o belåten, vi sa hej då. Jag tänkte gå in o sätta mig i pentryt men först kollade jag så att de inte var någon kund kvar i butiken, det är då jag ser att de står en kundvagn vid utgången med ett spädbarn i. Jag tänkte "Vad i helvete!? Någon måste ju äga den!". Jag ser att familjen som nyss var inne står lite längre bort vid kiosken, jag sträcker ut huvudet o ropar, "Ursäkta, det är inte eran bebis?" Mannen o kvinnan som stod o prata med en bekant till dem började skratta. Mannen kläckte ur sig, "Jag blev så exalterad av den nya klockan så jag glömde bort tösen." Jag skrattade så jag inte fick luft. Den stora frågan var om han verkligen glömde av bebisen pga klockan, eller om han trodde han frun hade tagit med sig den eller om det var så att han inte tänkte på bebisen för att den inte så länge har varit en del av deras liv?!

Jag ska faktiskt tipsa om en låt. Det är nämligen såhär att vår butik ligger bredvid telonorbutiken o killarna där inne älskar o parta på jobbet o har i två dagar nu dunkat en låt stenhårt. Inte alls min typ av musik men den är så jävla skön o ger en supermycket energi. Kan tänka mig att de kommer bli en riktigt sommardänga!
Här har ni den:
http://www.youtube.com/watch?v=ZthNYozVwNM


Tack o hej leverpastej, puss o kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0