Då var de över


Nu är det redan den 28 december, julen är över, det går så nedrans fort!

Julafton spenderade jag först på jobbet mellan tio o ett, sedan bar det iväg till min morbror i Falköping! Det var lugnt o skönt, mycket god mat o många julklappar!
Jag fick nästan allt jag önskade mig så jag är helnöjd!
På kvällen träffade jag Kim, vi bytte julklappar, drack vin o kollade på teve, helmysigt!

På juldagen var jag först hemma hos mamma o pappa en sväng o firade "lilla julafton" med min syster, sen vid femtiden möttes, jag, Kim, Anton, Anna, Nea, Carro o Daniel upp på O'learys för o äta en bit mat. Efter det gick vi till Carro o Emma på förfest, där hade vi verkligen jätteroligt! Sen bar det iväg till bogrens.

 

Jag måste ju berätta om gårdagen!

Jag o Kim hade vart hemma hos mamma o pappa på middag sen skulle vi åka ut till varola en sväng o sen in till stan igen. När vi kom tillbaka hem till mig skulle jag ta upp min iphone ur väskan, den fanns inte där! Letade i hela lägenheten o den fanns inte någonstans där heller, så jag fick springa ner till bilen igen o kolla där men icke! Inte där heller! Sprang nog upp o ner fyra gånger o jag hittade den ingenstans. Vi hade stannat till vid ica norrmalm en sväng innan vi åkte hem till mig så jag tänkte att jag kanske hade tappat den där så jag tog bilen tillbaka dit o letade men hittade den inte där heller. Upp o letade i lägenheten igen o ner till bilen för o kolla igenom den en gång till sen upp igen. Jag var sååå nära på o ge upp hoppet. Kim erbjöd sig att åka till ica norrmalm han också för o leta, så de gjorde han. Jag ringde telefonen heela tiden. Jag satt här hemma o var helt förtvivlad. Jag tror jag har nämnt förut att jag har en vän som heter Dennis som gick bort för 3 ½ år sedan, jag satt iaf o kollade på hans foto o sa högt för mig själv, "snälla Dennis, du måste hjälpa mig o hitta den här telefonen, jag måste verkligen ha den", precis sekunden efter svarar Kim i min telefon, då har han hittat den!
Man kan tro vad man vill, antingen var Kim var väldigt mycket mer duktig på o leta än mig eller så hade Dennis något med det att göra, eller så hade Dennis inget med det att göra o Kim hade bara tur. Som sagt, man kan tro vad man vill, men lite skumt tycker jag allt att de var.
Jag är sjukt tacksam iaf!

Idag är sista dagen på min julledighet, sen jobbar jag tis o ons, sen är jag ledig nyårsafton o nyårsdagen.
Ska betala räkningar, städa o diska lite, sen förhoppningsvis tjöta med mig anton till backstage!

Tingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0